fredag 21 augusti 2020

Acceptans

Dagens skrivutmaning: "What does self-acceptance mean to me?"
Writing prompts from www.journey.cloud

- - -

Acceptans är den största gåvan man kan ge sig själv. Att acceptera dig själv för den du är. Det betyder inte att du inte kan förbättra dig själv eller sätta upp mål, men att du i grunden har en god självbild som du gillar.

Jag har en helt okej självkänsla faktiskt. Det är yttre faktorer som gör att livet är svårt ibland bara. Som att ha en diagnos som inte passar in i samhället alltid. Eller att bli utsatt för något som kan ge posttraumatisk stress. Men i grunden gillar jag den jag är. Jag är bara inte alltid nöjd med hur allting blev.

Jag jobbar ständigt på att sätta upp rimliga mål och värdiga sådana också. Att acceptera mig själv i resan på att bli en bättre version av mig själv.

Jag är inte där än, men jag är på väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar