torsdag 20 augusti 2020

Hjärnan går på högvarv

Fri text.

- - -

Jag känner mig fri när jag inte tänker alltför mycket. När jag inte är för klar i huvudet, så jag kan tänka på allt som är fel. När jag är lite sömnig, så alla tankar blir blurriga. Då känns det bra, för när jag är klarvaken så går alla mina tankar på högvarv.

Annars gillar jag att vara pigg och klarvaken. Men nackdelen är tankarna som far och flyger. Jag orkar inte med mig själv.

Att ha en hjärna som är annorlunda är både bra och dåligt. Det kan vara en välsignelse och en förbannelse på samma gång. Det är inte bara vad man gör det till, för allt kan man inte välja heller. Det är olika under olika dagar.

Jag gillar mig själv, och jag hatar mig själv. Jag vet ibland inte vad jag ska göra med mig själv, men ibland är det okej att känna så också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar